Zakup zbiornika na paliwo powinien być przemyślaną i dobrze skalkulowaną decyzją. Warto bowiem na podstawie faktur policzyć, ile zużywamy go w danym sezonie (letnim i zimowym), aby nie przeinwestować i w pełni wykorzystać jego pojemność. Zbiornik nie powinien być ani za duży, ani za mały, a do tego ekonomiczny w utrzymaniu i eksploatacji. Optymalna pojemność oscyluje w granicach od 1500 l do 2500 l. Tego typu zbiorniki są najczęściej wybierane i są poręczne w transportowaniu. Zamiast maszyny przesunąć je może nawet kilka osób.

Przy zakupie zbiornika sprawdzić trzeba, czy ma specjalne certyfikaty zezwalające na dopuszczenie go do użytkowania. Biorąc pod uwagę, że olej napędowy zalicza się do substancji niebezpiecznych dla środowiska i człowieka, powinien on być odpowiednio zabezpieczony, czyli powinien być dwupłaszczowy.

Materiał zbiornika paliwowego

Ważny jest także sam materiał, z jakiego zbiornik został wykonany. Musi być odporny na działanie:

  • substancji chemicznych,
  • czynników atmosferycznych, z uwzględnieniem promieni UV.

Wyposażenie do zbiornika też ma znaczenie

Istotnym elementem podstawowego wyposażenia jest pompa, filtr paliwa, licznik, wskaźnik poziomu paliwa, wąż dystrybucyjny min 6m, pistolet automatyczny samo obijający, odpowietrznik, właz rewizyjny, zabezpieczenie przed przepełnieniem.

Nie bez znaczenia będzie także cena. Zakup zbiornika to wydatek rzędu kilku-kilkunastu tysięcy złotych. Jest to jednak inwestycja na lata i dlatego warto dołożyć trochę więcej, aby zbiornik funkcjonował jak najdłużej.